روش مطالعه فیزیک
روش مطالعه فیزیک
چکیده این مطلب : درس فیزیک درسی مفهومی محاسباتی
روش مطالعه فیزیک

روش مطالعه درس فیزیک

به عنوان منبع تستی میتونی از کتاب کارهایی استفاده کنی که تست های تالیفی و کنکور رو به تفکیک درس طبقه بندی کردن،‌ خیلی کمکت می‌کنن. توی بعضی از درس ها موضوعاتی وجود دارن که در جزئیات شبیه هم هستن و به عنوان سوال دام دار میتونن مطرح بشن، حواست به اینا باشه.

درس هر روز همان روز!! درست مثل ریاضیات، برای این درس اختصاصی هم مطالعه ی مبحث تدرس شده بعد از کلاس معجزه میکنه. به جای داشتن خلاصه نویسی فارسی، فرمول های مهم هر فصل رو کنار هم تو یه برگه یا جزوه بنویس و نکات مهم رو هم در قالب تست بهش اضافه کن.

هنگام تست زنی حواست به ادبیات طرح سوال باشه، یه سری کلمات میتونن داده یا خواسته ی تست رو به کلی عوض کنن، البته نباید خیلی هم وسواسی بهش نگاه کنی. اگه میخوای از یه مبحث تست بزنی به جای اینکه از اول کتاب کار شروع کنی و ۳۰ تا تست بزنی، تست های زوج یا فرد یا مضربی رو حل کن که هم سوال ساده حل کرده باشی هم سخت..

وقتی داری از روی سوال میخونی شکل اتفاقی که داره رخ میده رو بکش و اطلاعات داده شده رو هم یادداشت کن که لازم نباشه چندبار متن رو بخونی. حواست باشه که از تست های کنکور سال های گذشته غافل نشی.. عمدتا یه سری از ایده ها هر سال توی کنکور تکرار میشن و تو میتونی اونارو از قبل یاد بگیری.

تست ۳ مرحله ای بزن!  تو مقاله آموزشی مرتبط با این موضوع کامل در موردش توضیح داده شده. مباحثی که میخونی و ازشون عبور میکنی رو فراموش نکن! برای مرور میتونی خلاصه ی تست ها و فرمول هایی که نوشتی رو دوره کنی و از اون مبحث بین ۲۰ الی ۳۰ تست جامع حل کنی.

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat