اعتماد به نفس و کنکور
اعتماد به نفس و کنکور
چکیده این مطلب : رابطه اعتماد به نفس و کنکور؟ هر کسی اعتماد به نفس بیشتری داره می تونه کنکورش رو بهتر بده این یک قانون کلی هست.
اعتماد به نفس و کنکور

رابطه اعتماد به نفس و کنکور

هر کسی اعتماد به نفس بیشتری داره می تونه کنکورش رو بهتر بده این یک قانون کلی هست.

اعتماد به نفس یکی از اون فاکتورهایی هست که متاسفانه خیلی از شماها بهش توجه نمی کنید اما به عنوان یک فاکتور نقش مهمی توی موفقیت تحصیلی شما بخصوص کنکور داره میگی نه؟ با من همراه باش تا بهت بگم:

 تحقیقات نشون داده که اگر اعتماد به نفس تو کم بشه إحساس ضعف و ناتوانی در تو به وجود میاد و بالعکس اگر اعتماد به نفس در تو افزایش پیدا کنه، تو إحساس قدرت می کنی. حالا که بحث مهم شد ادامه بدیم:

بزار اینجا اعتماد به نفس تعریف کنیم و ببینیم أصلا چی هست که این همه آدم هی میگن اعتماد به نفس اعتماد به نفس؟

اعتماد به نفس از دیدگاه دنیل گلمن :

یعنی اینکه تو خودت رو ارزشمند بدونی و توانمند تمام.

حالا رابطه اعتماد به نفس و کنکور چیه؟

اگه تو اعتماد به نفس داشته باشی یعنی اضطرابت کمتره یعنی می دونی که از پسش بر میای پس می تونی از لحاظ روانی به خودت مسلط باشی و در نتیجه به راحتی می تونی کنکورت رو له کنی.  

 حالا که فهمیدیم اعتماد به نفس مهمه چطوری بالاش ببریم؟

بندورا یک روانشناس خفن هست که میگه که ورزشکاران نخبه نسبت به ورزشکاران غیر نخبه اعتماد به نفس بیشتری دارن. این سخن طلایی رو میشه به کنکوری ها نسبت داد. یعنی اینکه شرکت کنندگانی که سطح علمی بالاتری دارن و بیشتر تلاش کردن اعتماد به نفس بیشتری دارن پس باید سطح علمی خودت بالا ببری و لاغیر 

اعتماد به نفس آمپول، قرص و شربت و سرم نداره که تزریق کنی خوب بشه اعتماد به نفس یک موضوع درونی و روحی هست که می تونی به روش های زیر بالا ببریش:

 ۱) محیط اجتماعی ( خانواده ، دوستان ، رسانه و.........)

  آقا جون اعتماد به نفس ژنتیکی نیست اکتسابیه این وسط محیط اجتماعی ما هم مهم هستن میگی نه؟

بخون:

روانشناسان گفتن که روش های سخت گیرانه والدین منجر به کاهش اعتماد به نفس در ما فرزندان میشه چون توی این خانواده ها حرف شنوی مهم تر از هر چیزه دیگه ایه و این یعنی ما نمی تونیم با اعتماد به نفس فکر کنیم و نظراتمون بگیم و....   

 ۲) تجربه ی شکست و موفقیت 

آقا هر کسی که تجربه تلخ عدم موفقیت توی کنکور داره معلومه که ترسش بیشتره و اعتماد به نفسش کمتر میشه پس چی کار کنیم؟ هیچی این جمله طلایی من یادت باشه هیچ چیزی به اسم شکست وجود نداره فقط نتایج موجود هستن یعنی ممکنه تو نتیجه خوبی نگرفتی باشی اما شکست نمی خوری .

 ۳) موقعیت

اینجا میخوام چند تا موقعیت بگم که اکثر کنکوری ها باهاش مواجه میشن:

 ۱) خیلی از کنکوری ها به محض اینکه یک سوال بلد نیستن جواب بدن میریزن بهم و اعتماد به نفس تعطیل میشه و استرس میفته به جونشون حواست به این موقعیت باشه که توش نیفتی 

۲) أصلا خیلی ها تا سوال آزمون میدی بهشون وا میرن و استرس می گیرن این ها باید همش آزمون آزمایشی شرکت کنن ترسشون بریزه و اعتماد به نفسشون بالا بره

 

۳) خیلی ها توی آزمون آزمایش عالی هستن اما توی کنکور خرابکاری میکنن اون ها رو چه کنیم؟

کنکورهای سال های گذشته رو بیشتر تمرین کنین و سعی کنین توی خونه مدام شبیه کنکور از خودتون آزمون بگیرین

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat