روش مطالعه عربی
روش مطالعه عربی
چکیده این مطلب : عربی زبانی پر چالش برای کسانی که دوسش ندارن
روش مطالعه عربی

روش مطالعه درس عربی

برای حفظ کردن صیغه های افعال یا باب های هشت گانه از شعر یا ترتیب هایی که راحت تر تو ذهن می مونن استفاده کن. حتما حتما برای این درس و مخصوصا قواعدش خلاصه نویسی داشته باش، چون عربی پر از نکته ست و فقط کافیه که به زبون خودت نکات رو بهم مرتبط کنی تا فراموششون نکنی.

افعال هم ریشه! میتونی با یه سرچ ساده پیداشون کنی و رفته رفته یه جزوه ی خوب برای خودت بنویسی که تفاوت های معناییشون رو از هم تشخیص بدی. خلاصه نویسی ها و جزوه ی افعال هم ریشه ای که نوشتی رو به جایی از اتاقت نصب کن که مدام جلوی چشمت باشه.

قواعد رو مبحث به مبحث تقسیم کن و توی هر پارت یک بخش رو کامل مسلط شو (با خوندن درسنامه شروع کن و برو سراغ تست آموزشی) توی درسی مثل عربی که به زبان مادری ما نیست، لغات یکی از مهم ترین قست هاست که توی هر نوع تستی باهاش سر و کار داری پس ازش غافل نشو.

توی ثابت برنامه ات حتما بین ۵ تا ۱۰ تست شبانه از ترجمه بزن با اینکه عربی از کنکور حذف شده منتها تست زدن مهارت پاسخ دهی تو رو بالا می بره راستی برای تست ترجمه زدن اصلا لازم نیست چندین بار متن درس رو بخونی!! فقط لغاتت رو قوی کن و تکنیکی حل کردن این تست ها رو یاد بگیر.

لازم نیست از درک مطلب بترسی و دنبال روش یا جزوه ی خاصی براش باشی، فقط شروع کن و توی روتین برنامه ات شبی یک متن رو تحلیل کن. یادت باشه همیشه بهترین منبع برای تست و درک مطلب کنکور های سال های گذشته است، حسابی روشون کار کن.

پی نوشت: ببین ما می دونیم از کنکور حذف شده مثل سایر عمومی ها منتها برای تمرین بیشتر و نبود منابع تشریحی کافی از تست زنی استفاده می کنیم به شرطی که توی تست زنی به نکات تستی کار نداشته باشی و بهش مثل یک تمرین تشریحی نگاه کنی.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat