ویژگی های یک دانش‌آموز موفق
ویژگی های یک دانش‌آموز موفق
چکیده این مطلب : متاسفانه خیلی از ماها دقیقا نمی دونیم که برای موفقیت تحصیلی چه ویژگی هایی لازمه متاسفانه خیلی از دانشجوها حتی نمی دونن که برای موفقیت تحصیلیشون توی دانشگاه چه ویژگی هایی لازمه که داشته باشن. قصد داریم که در این مقاله شما رو با ویژگی های یک یادگیرنده موفق رو آشنا کنیم.
ویژگی های یک دانش‌آموز موفق

ویژگی های یک دانش آموز موفق

علیرغم اینکه کلی سال درس خوندین و به اینجایی که الان هستین رسیدین متاسفانه خیلی از ماها دقیقا نمی دونیم که برای موفقیت تحصیلی چه ویژگی هایی لازمه متاسفانه خیلی از دانشجوها حتی نمی دونن که برای موفقیت تحصیلیشون توی دانشگاه چه ویژگی هایی لازمه که داشته باشن. همه ما نمره خوب و نمره بد رو می فهمیم و حس میکنیم که دانش اموز موفق صرفا به موقع سر کلاس حاضر میشه اما چیزی که اکثر ماها انجام میدیم اینه که فرآیند یادگیری ما توی کلاس شروع میشه و توی همون کلاس هم تموم میشه و این بده، انگار یادمون میره قبل کلاس و بعد کلاس چه کارهایی باید انجام بدیم. نکته جالب اینه که اکثر اساتید بعد از چند جلسه حضور توی کلاس متوجه میشن که چه دانش آموزی خوب هست و چه دانش آموزی می تونه بهتر از این حرف ها هم باشه و جالب تر از اون اینه که اساتید خوب میدونن که بهترین دانش آموز کلاس لزوما باهوش ترین دانش آموز کلاس نیست حالا که شما این راز رو میدونین بریم که چند تا ویژگی دانش آموز، دانشجو یا هر یادگیرنده موفق رو بهتون بگم:

 

۱) یادگیرنده موفق به طور منظم توی کلاس ها شرکت می کنه، به موقع میاد و به موقع میرنه اونا گوش میدن و خودشون رو برای توجه بیشتر به استاد آموزش می دن. اگر اون ها به هر دلیل موجه یا غیر موجه یک جلسه رو از دست بدن، خودشون رو موظف میکنن تا قبل از شروع کلاس، علت رو به مربی، استاد، پشتیبان و... اطلاع بدن و تمام مباحث و تکالیف رو از طریق تماس با مربی یا همکلاسیشون بگیرن و خودشون روی اون ها شروع به کار میکنن و برای یادگیری بیشتر از معلم، همکلاسی و یا سایر مسئولین درخواست کمک میکنن چون میدونن مسئولیت غیبت به عهده خودشونه و باید سریعا جبران کنن.

۲) یادگیرنده موفق داوطلب بالقوه هر کلاسی هست. این موضوع میتونه کمک کنه بیشتر و بهتر به چشم بیاد و وقتی که کاری پیش میاد یا سوالی یا مساله ای قراره حل بشه اگر حتی بطور دقیق راه حلش رو ندونه داوطلب میشه و شروع به تلاش میکنه و همین تلاش برای خودش و همه مربی هاش کافیه. اونها نشون میدن که به نمرات خودشون اهمیت میدن و برای بهبود اونها همه تلاششون رو میکنن. اونها اغلب تکالیف اختیاری (و اغلب چالش برانگیز) رو انجام میدن که خیلی از دانش آموزا از انجام دادن اون ها اجتناب میکنن.

۳) یادگیرنده موفق توی کلاس تمام توجه خودشون رو به مربی میدن. اونها صحبت نمیکنن، تکلیف درس دیگه ای رو انجام نمیدن یا حتی کتاب دیگه ای رو باز نمیکنن، یا به بیرون از پنجره خیره نمی شن. به عبارتی مودب و محترم هستن حتی اگه کمی حوصله شون سر بره اونها همچنان توی کلاس شرکت می کننن اونها سؤالاتی می پرسن که مربی می دونه که خیلی از دانش آموزهای دیگه هم ممکنه داشته باشن.

۴) دانش‌آموزان موفق قبل یا بعد از کلاس یا توی ساعات مدرسه در مورد نمرات، نظرات و آزمون‌های آتی، با مربیان خودشون صحبت میکنن. این دانش‌آموزها به مربی نشون میدن که فعال هستن و کار دانش‌آموزی رو جدی می‌گیرن.

۵) دانش‌آموزان موفق تکالیف رو منظم و تمیز انجام می‌دن و نشون میدن که برای تکالیف خودشون ارزش قائل هستن. مهم نیست که همه تکالیف خودشون رو درست انجام داده باشن یا نه مهم اینه که همه تلاششون رو برای بهتر شدن خودشون با حل تکالیفشون انجام میدن.

امیدوارم که با به کار گیری این دستورالعمل ها و پیروی از اونا بتونید به یک دانش آموز جدی و موفق تبدیل شوید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat