روش مطالعه درس شیمی
روش مطالعه درس شیمی
چکیده این مطلب : شیمی درسی مفهومی با محاسبات سنگین
روش مطالعه درس شیمی

روش مطالعه درس شیمی:

شیمی رو باید به صورت طبقه بندی شده بخونی یعنی متن و مسائل رو از هم جدا کنی و روی هر قسمت متمرکز کار کنی. مسئله هارو مبحثی بخون و سعی کن به جای تست های نا مناسب از نظر بار علمی، تست های کنکور یا تالیفی استاندارد رو حل کنی.

متن درس های کتاب شیمی بیشتر از اون چیزی که فکر کنی اهمیت دارن،‌ در نتیجه اصلا نباید کتاب رو کنار بذاری و خط به خطش رو باید بارها بخونی. بلافاصله بعد از مطالعه ی متن یا جزوه، تست آموزشی بزن تا بتونی ۷۰ درصد مطلب رو همونجا تو ذهنت تثبیت کنی.

حواست باشه که حل سریع و راحت تست های شیمی نیازمند اینه که تو اول راه تشریحی سوال رو متوجه شده باشی و بعد راه تستی رو کار کنی. کلید طلایی بر اومدن از پس تست های شیمی چه توی آزمون ها و چه تو کنکور سراسری، فقط و فقط حل نمونه سوال زیاد هست،‌ انقدری که هر سوالی رو دیدی بتونی به راحتی پاسخ بدی.

به طور میانگین هر هفته جدول تناوبی عناصر رو مرور کن و اگه حفظ نیستی هم هر بار ۱۸ تا عنصرش رو حفظ کن. برای یادآوری مباحث هم چند روز بعد از مطالعه شروع کن و هم از مسائلی که کار کردی، هم از متن درس تست مروری بزن.

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat