روش مطالعه زیست شناسی
روش مطالعه زیست شناسی
چکیده این مطلب : زیست شناسی مهم ترین درس رشته تجربی
روش مطالعه زیست شناسی

روش مطالعه درس زیست

اول باید مطلب رو دقیق و کامل از روی کتاب درسی یا درسنامه ای که داری بخونی (اگه کلاس شرکت کردی حتما روز کلاس این کار رو بکن.) موقع مطالعه به زبان خودت از مطالب یادداشت بردار چون نوشتن دوباره باعث میشه بهتر تو ذهنت بمونه.

اگر میخوای برای زیست خلاصه نویسی داشته باشی بهتره به صورت نکته های کوتاه و جداگانه و اصطلاحا لقمه ای باشه. بعد از مطالعه برو سراغ تست آموزشی/تمرینی، نه باید خیلی کم باشه نه خیلی زیاد دقیقا به اندازه ای که خودت احساس کردی به مبحث مسلط شدی.

نکات و عبارات جدیدی که توی تست ها بهش بر میخوری رو به خلاصه نویسی ات اضافه کن که بعدا هم بتونی مرورشون کنی. شکل های کتاب زیست خیلی مهمه! یه جایی که در طول روز زیاد میبینی اونارو بچسبون یا ازشون عکس بگیر و هر روز جزئیاتش رو مرور کن.

به ادبیات تست دقت کن، کلماتی مثل همه، هیچ، برخی، کمتر، بیشتر و .. در صورتی که اشتباه خونده بشن میتونن به کلی معنای سوال رو تغییر بدن. از اونجایی که خط به خط زیست نکته ست بهتره خلاصه نویسی رو به شکل یک راهنما از درس بنویسی که به صورت کلی محل قرار گیری نکات تو متن درس و ارتباطشون با هم رو پیدا کنی.

نکاتی که باید به متن درس اضافه بشه رو تو حاشیه ی کتابت بنویس و اینجوری راحت موقع مطالعه مرورشون کن. برای جمع بندی مبحثی که خوندی نکاتش رو دوره کن، تست های تمرینی که غلط زده یا نزده بودی رو حل کن و بعد برو سراغ تست های جدید و ترمیم قسمت های فراموش شده!

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت دکتر میثم رنجبر
دیدگاه

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت دکتر میثم رنجبر ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت دکتر میثم رنجبر رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

instagram telegram aparat